H�r har ni en Chevrolet belair 1954 2dr ht som beh�ver en hel del karossjobb. Bilen �gs av en familj som jag k�nnt i st�rre delen av mitt liv. Fadern i familjen p�b�rjade renoveringen f�r massor med �r sen, tyv�rr s� omkom han... Visa mer
Beh�ver l�na hem en riktstation innan jag svetsar f�rdigt andra sidan av bagageluckan s� jag fortsatte med taket s� l�nge. B�rjade med att plocka bakrutan.
Det blir lite hoppigt mellan taket och baken men i helgen l�nade jag hem buckeldragaren fr�n jobbet och riktade svetsen p� bagageluckan s� jag kunde svetsa den andra halvan allt �r kant i kant svetsar och riktat efter slipat allt f�r att beh�va spackla s� lite som m�jligt.
F�tt lite gjort igen, tog en gammal 4dr d�rr som vart skrot och kapade bort �vre delen och bl�strade den rent s� jag kunde anv�nda falsen till denna bilen, sparade m�nga timmar p� det. Passa in och svetsa dit sen slipa och finlir.
Blev ett g�ng timmar i helgen, b�rjat p� taket, renslipat f�r att kolla omfattningen. N�gon har fusklagat med tenn... b�rjade med att punkt ihop dropplisten n�r den satt p� plats sedan kapade jag bort den f�r att kunna laga takpl�ten som ligger under.
Fortsatte med bakre delen av taket gjorde en vinkel som jag str�ckte och krympte till r�tt form, sen kapade jag bort biten som ska bytas och lagade upp f�rst�rkningen under.
Punkare dit den nya delen och flyttade mig fram�t, kapade bort det d�liga och la �t sidan, h�r beh�vs mer jobb p� f�rst�rkningen... bytte en bit p� mitten, helsvetsade och slipade.