Holger Munch & Mia Krüger #4

De terugkeer van Mia

Het niet te missen vierde deel in de Munch & Krüger-serie van Samuel Bjørk. Mia staat op het punt een nieuw leven te beginnen, maar dan komt er een oude zaak aan het licht…

Samuel Bjørk, de succesvolste scandi-auteur van het moment, is terug met Munch & Krüger! De terugkeer van Mia is het vierde deel in deze reeks.

Mia Krüger is terug op Hitra – het eiland dat ze ooit haar thuis noemde. Nu ze gestopt is bij de politie, is ze teruggekeerd naar het eiland om haar huis op te ruimen, zodat ze een nieuw leven kan beginnen.

Dan krijgt ze opeens bezoek van een jong meisje. Drie jaar geleden is er een jongen verdwenen, en het meisje vraagt Mia’s hulp om hem te vinden. Wanneer op Hitra het lichaam van een tiener wordt aangetroffen met de naam van de vermiste jongen in haar bloed geschreven, krijgt Munch in Oslo een telefoontje, en wordt het team weer herenigd…

432 pages, ebook

First published March 14, 2023

Samuel Bjørk

12 books1,587 followers
Samuel Bjørk is the pen name of Norwegian novelist, playwright and singer/songwriter Frode Sander Øien.

Bjørk’s first installment in the Mia and Munch Series, I’m Traveling Alone, is an international success story that has gained critical acclaim and captivated readers all over the world, including hitting #1 on German newspaper Der Spiegel‘s bestseller list.

Samuel Bjørk has been compared to the likes of both Stieg Larsson and Jo Nesbø, and has proved himself to be a force to be reckoned with in the crime genre.

435 (20%)
1,089 (50%)
564 (26%)
63 (2%)
7 (<1%)
Displaying 1 - 30 of 160 reviews
Profile Image for Eline Van Der Meulen.
354 reviews78 followers
February 16, 2024
De terugkeer van Mia is het vierde deel in de gekende reeks Holger Munch & Mia Krüger. Eerder las ik alle voorgaande delen al en ik was dan ook blij dat we meer van dit duo kunnen lezen. In dit deel maken we kennis met een andere versie van Mia, eentje die zich minder wentelt in negatieve gedachten en die sterker in haar schoenen staat. De drang naar drank en andere verdovende middelen is er volledig uit in dit boek en dat is fijn. Het is nu eerder Holger Munch die verslaafd lijkt te zijn aan sigaretten en in elk hoofdstuk en bijna bij elke handeling wil hij roken. Van mij hoeft dit absoluut niet om de zoveel tijd aan bod te komen en ergerde ik me daar af en toe wel eens aan.

Dit boek is echter sterk opgebouwd en het is spannend. Mia wordt benaderd door een jong meisje, Sofia, die graag wil dat ze de verdwijning onderzoekt van een jongen die enkele jaren eerder van de radar verdween. Mia aanvaardt de opdracht, maar tegelijkertijd wordt een tienermeisje dood aangetroffen. Holger en Mia worden herenigd en onderzoeken de zaak. Geheimen en andere duistere praktijken komen aan het licht. Het boek hield me in zijn greep en vond ik het beste tot nu toe van Bjork. Wat me wel verbaasde was dat er over één aspect geen woord meer gerept werd en ik achterbleef met een open vraag. Ik bleek niet de enige te zijn, zag ik op enkele boekensites die zich afvroegen hoe het nu juist met dat bepaalde stuk zat. Daarom werden de 5 uiteindelijk 4,5 sterren.
Profile Image for Effie Saxioni.
672 reviews122 followers
May 7, 2024
Νομίζω ότι, συγγραφικά, δεν θα φτάσει ποτέ ξανά τον Παγωμένο άγγελο και την Κουκουβάγια, παρόλα αυτά κατάφερε επιτέλους να ξεφύγει από τις εξαιρετικά αδιάφορες ιστορίες που μας πάσαρε τις τελευταίες δύο φορές. Με χαρά λοιπόν, τον καλωσορίζω πίσω στις κάπως ένδοξες στιγμές, και παίρνει 3.5/5 ⭐
Profile Image for Silvie Leest.
1,417 reviews57 followers
June 10, 2023

Wat werd ik blij toen ik zag dat er weer een nieuw boek van Samuel Bjork verscheen! Ik kon dus ook niet wachten om hieraan te beginnen en wat las het weer ontzettend fijn!

'De terugkeer van Mia' heeft verschillende verhaallijnen en zoals de titel al doet vermoeden lees je veel vanuit hoofdpersonage Mia Krüger. Ook haar collega Holger Munch speelt weer een grote rol. Drie jaar geleden is er een jongen, Jonathan, verdwenen en een jong meisje vraagt op een dag aan Mia of zij de jongen wil gaan zoeken.

Niet veel later wordt er ook een lichaam van een jong tienermeisje gevonden. Het is duidelijk dat ze bruut aan haar eind is gekomen. Staat deze nieuwe moordzaak in verbinding met de verdwenen jongen? Mia en Holger doen er alles aan om de dader(s) te vinden, zodat deze twee verschrikkelijke zaken opgelost kunnen worden.

Ondertussen passeren er verschillende personages en bijna iedereen lijkt wel verdacht. Ik vond de opbouw van dit verhaal dan ook erg goed en even dacht ik te weten wie de dader was van de moordzaak, maar dat bleek toch net even iets anders in elkaar te steken.

De schrijfstijl van Samuel Bjork is zo ontzettend fijn en de hoofdstukken zijn ook niet al te lang. Ik had dit boek dan ook binnen één dag gelezen en ik wil nu al weer dat er een volgend deel komt, haha! Je kunt dus wel zeggen dat ik behoorlijk 'fan' ben van deze auteur.

Beoordeling: 4,0/4,5 ⭐
Profile Image for Leesdromen.
101 reviews9 followers
August 15, 2023
Mwaaaa… dat is het gevoel wat ik overhoud aan het boek.

De delen kijken nogal op elkaar en allemaal zelfde soort uitkomst. Ik vond het fijn dat het goed ging met Mia! Maar veel heel veel rand zaken leken er te zijn die niet perse iets leken toe te voegen. Ook vond ik het einde niet perse goed, en een los eindje (wat zeker wel beantwoord had horen worden)

Sofia was erg leuk en fijn. Het eiland lijkt me fijn en Mia was fijn dit boek. Verder vooral mwaa
Profile Image for Rianne.
39 reviews
August 22, 2024
Het was al even geleden dat ik de andere boeken uit de serie heb gelezen, maar je valt zo weer terug in de schrijfstijl van Bjørk. Het was niet mijn favo boek uit de serie, maar wel een goed boek met weer genoeg plottwists en cliffhangers.
Profile Image for Sarah.
1,277 reviews42 followers
October 31, 2023
2,5* naar beneden afgerond.

Ik weet niet wat het met dit boek was, misschien ben ik klaar met deze serie? En dat terwijl ik vorig jaar nog lyrisch over 'Sneeuwwit' was. Ik vond Mia en Holger allebei niet boeiend of sympathiek meer. De zaak vond ik ook niet interessant en de ontknoping ook niet (vond ik zelfs wat flauw/plots). Bovendien werd er weinig sfeer opgewekt en vond ik de personages bijna allemaal niet goed uitgewerkt, ik voelde er in ieder geval weinig bij. Verfrissend dat het (semi) goed ging met de inspecteurs maar wie weet maakte dat het boek wat saai. Vond het niet per se heel stom of slecht maar wel echt te kabbelend. Zat er niet echt in, al las het prima weg. Ben benieuwd of in een vorig boek weer meer pit zit.
Profile Image for Sippy van der Meer.
155 reviews1 follower
August 16, 2023
Ook leuk vakantieboek, goed in zijn soort, vlot geschreven, tot het teleurstellende plot. Toen duidelijk werd wie het had gedaan dacht ik ‘wie?’. ‘Wie was dat?’ - dader speelde zo’n marginale rol dat ik het al niet meer wist. Jammer!
Profile Image for shannon✨.
1,465 reviews45 followers
June 17, 2023
Op zich een prima verhaal, maar ik ben nog steeds niet heel enthousiast over de manier waarop de boeken in deze serie eindigen. Al was dit op zich wel een kleine verbetering t.o.v. het vorige boek.
Profile Image for Kees van Duyn.
971 reviews7 followers
December 9, 2023
Toen de Noorse auteur Samuel Bjørk, een pseudoniem voor Frode Sander Øien, zijn debuutthriller Ik reis alleen (2015) voor een schrijfwedstrijd schreef, ging hij er niet van uit dat dit het eerste deel van een serie zou worden. Het is echter heel anders gelopen en inmiddels is in het voorjaar van 2023 De terugkeer van Mia, alweer het vijfde deel van de reeks met de rechercheurs Holger Munch en Mia Krüger verschenen en het ziet er nog niet naar uit dat daarbij blijft.

Nadat een moeilijke periode is Mia Krüger teruggekeerd naar het eiland Hitra, waar ze zich altijd thuis heeft gevoeld. Haar werk bij de recherche heeft ze achter zich gelaten en wil nu nieuwe wegen inslaan. Op een dag vraagt een elfjarig meisje haar om het drie jaar eerder verdwenen jongetje Jonathan te vinden. Niet veel later wordt het ontzielde lichaam van de zestienjarige Jessica Bakken gevonden en in haar bloed staat de naam van de vermiste jongen geschreven. Hierna krijgt hoofdinspecteur Holger Munch de opdracht om de moord op het eiland op te lossen en wordt hij herenigd met zijn voormalige collega.

Hoewel De terugkeer van Mia
De plot heeft diverse verhaallijnen waarvan een enkele op het eerste gezicht absoluut niets met de gebeurtenissen te maken lijken te hebben en waarvan je je afvraagt waarom de auteur ze überhaupt gebruikt heeft. Toch zijn ze wel degelijk van belang en aan het eind blijkt wel waarom. Behalve dat dit een slimme en goed doordachte keuze van de auteur is, dienen ze er ook nog eens voor om de lezer op een verkeerd spoor te zetten. Dit is Bjørk in grote lijnen wel gelukt. Ondanks de verschillende ontwikkelingen is de spanning in het grootste deel van het boek niet zo heel erg groot. Pas in de finale komt het tot een onverwachte climax en wordt het tempo zienderogen opgevoerd. Dit geen enkel probleem, want er gebeurt meer dan voldoende waardoor de lezer toch bij het verhaal betrokken blijft.

In de eerdere delen van de serie werden de privéperikelen van Krüger ruimschoots naar voren gebracht, maar dit lijkt nu tot de verleden tijd te behoren. De voormalig rechercheur heeft haar demonen achter zich gelaten en komt nu krachtiger en sterker naar voren dan ze ooit heeft getoond. Ze is overduidelijk gegroeid, en dat is goed voor haar ontwikkeling als personage. Ook haar partner Munch heeft zo zijn besognes, dit is aan hem te merken, ondanks dat daar iets minder uitvoerig op in wordt gegaan. In ieder geval vullen ze elkaar wederom prima aan en vormen ze een betrouwbaar en solide duo wie rol nog lang niet lijkt te zijn uitgespeeld. De overige karakters, waarvan velen nieuw zijn, zijn interessant, passen goed in het verhaal en een enkeling zal vermoedelijk nog wel terugkeren.

Het vlot en toegankelijk geschreven De terugkeer van Mia heeft een gedegen en voor Bjørk kenmerkende opbouw. De weinige spanning wordt niet gemist, want de plot is intrigerend genoeg om de lezer van begin tot eind te boeien.
Profile Image for Willemijn jufwillemijnopallstars.
641 reviews61 followers
June 14, 2023
In de Terugkeer van Mia zijn wij als lezers weer terug in Noorwegen. Ditmaal speelt het verhaal zich af op Hitra, een eiland. Het eiland is niet onbekend voor de lezers van deze serie. De boeken zijn zo geschreven dat je ze los kunt lezen, maar ze zijn allemaal goed, dus wat houd je tegen om ze niet allemaal te gaan lezen?!

Drie jaar geleden is Jonathan verdwenen, Sofia wil heel graag dat haar vriend gevonden wordt en vraagt daarom om hulp van Mia. Mia zegt dat ze op zoek zal gaan naar haar vriend. Maar dan wordt er een vermoord meisje gevonden in de haven. Mia moet zich nu vooral op deze moordzaak focussen, waar gelukkig Holger Munch haar bij gaat helpen. Hij heeft een team samengesteld van mensen die in deze regio werken.

Langzaamaan kom je meer te weten over het eiland, de mensen die op het eiland wonen en dan vallen langzaam puzzelstukjes in elkaar. De afwisselende perspectieven en de relatief korte hoofdstukken zorgen ervoor dat het boek snel leest. De omgeving, het eiland Hitra wordt af en toe omschreven, maar vooral de beperkingen van een eiland lijken een rol te spelen.

De titel zegt het al, maar het gaat momenteel erg goed met Mia. Ze voelt zich lekker in haar vel en kan weer goed nadenken over een moordzaak. Omdat haar auto gerepareerd moet worden, rijdt ze momenteel motor, dat geeft haar ook een goed gevoel. Dan hebben we Holger met wie het wat minder gaat, maar toch weet hij de zaak op te lossen.

De boeken uit deze serie zijn altijd fijn om te lezen. Van de twee boeken die hiervoor verschenen was ik wat teleurgesteld over het einde/de dader, maar deze keer heeft Samuel Bjørk me weer verrast. Er is sowieso ruimte voor meer zaken met Holger en Mia, dus ik ben al benieuwd naar het volgende boek!
Profile Image for Aiste Gashi.
100 reviews4 followers
October 6, 2024
Man si serija patinka. Ir nors neprilygsta savo bylomis nei Marsons, nei Carteriui, nei Regan ar Gruber, bet man faina tiek Mia, tiek Munkas ;) puikiai praleidau kelis vakarus
Profile Image for Julie Meland.
12 reviews1 follower
June 26, 2024
Boka var ikke noe å skryte av, men Hitra som reisemål derimot, kan jeg absolutt anbefale.
Profile Image for Grada (BoekenTrol).
2,065 reviews3 followers
September 3, 2023
Again a nice book by this author. For a change the setting was not the big city or its (close) surroundings, but Gotta, a lovely Norwegian island.
Small community, gossip, likes & dislikes play a huge part in the case they need to solve. And then there is the disappearance of a young boy.

I liked the fact that many of the islanders were fitting (part) of the profile. That kept the story lively.
The ending was quite sudden, I would have loved some more words on closing the second case Mia was working on as well.
Profile Image for Henk Schuiteman.
62 reviews
June 25, 2023
Weer een heerlijke thriller met Mia en Munch in de hoofdrollen. De uiteindelijke ontknoping kwam voor mij iets te snel vandaar 4 ipv 5 sterren.
Profile Image for Marly Nas.
139 reviews2 followers
June 12, 2023
Spannende thriller met Holger Munch en Mia. Prachtige couleur locale, Noorse eilandjes waar een kleine gemeenschap gebukt gaat onder de verdwijning van een jongetje, jaren geleden, en nu wordt opgeschrikt door een brute moord op een jong meisje. Tegelijkertijd trouwt de oudste zoon van een rijke plaatselijke familie. Genoeg drama en verschillende karakters om de lezer op het verkeerde been te zetten, herhaaldelijk. Er zit flinke vaart in het verhaal, maar ook een los eindje (Pelle?). Het slot is hartverscheurend…
Kom maar door met het volgende deel!
Profile Image for Claire E.
5 reviews
August 21, 2023
Favoriete schrijver, waar je me altijd voor wakker kan maken. Toen ik een aantal jaar aan Ik Reis Alleen begon, wist ik niet wat ik deed. En ook dit boek stelt niet teleur. De verhalen van Mia en Munch zetten je op het puntje van je stoel, letterlijk en figuurlijk. Check toch maar even extra of mijn deur wel op slot zit 😝
977 reviews17 followers
October 7, 2023
Hitra är en mycket välskriven och spännande deckare. Den är otroligt snyggt uppbyggd, och berättad på ett sådant sätt att jag bara sugs in. Det är alldeles lagom långa kapitel för att få läsflyt, och trots dryga 500 sidor så går läsandet snabbt. Hitra är svår att släppa. Det handlar inte bara om att den är spännande, utan även Samuel Bjørks sätt att skriva. Språket är mitt i prick, och de hemska händelserna till trots känner jag mig på något sätt trygg. Trygg att jag som läsare ska få en läsupplevelse, att jag ska lotsas rätt. Samtidigt är det en obehaglig historia. Hitra är både ljus och mörk på samma gång.

Karaktärsteckningen är bra, det är lätt att leva sig in i personernas liv och förstå dem. Det är inget överflöd av beskrivningar, utan man får läsa en del från deras handlingar och funderingar. Alldeles som jag vill ha det. Både Holger Munch och Mia Krüger utvecklas på ett verklighetstroget sätt och jag gillar var de befinner sig utvecklingsmässigt. Beskrivningen av polisarbetet är något som jag uppskattar genom hela den här serien, och så även i Hitra. De (Mia) kanske inte alltid tar de bästa besluten, men de står ändå stadigt i efterforskningen.

Jag har läst och gillat de tidigare fyra böckerna i serien (Det henger en engel alene i skogen, Uglen, Gutten som elsket rådyr och Ulven) och Hitra är betydligt mindre blodig och grotesk än de tidigare. Dessutom upplever jag Hitra som mindre mörk. Framförallt är det Mia som jag tycker har ett lugn som hon inte haft tidigare, det destruktiva och impulsiva kanaliseras på ett annat sätt. Jag slås av att det är många människor som är sorgligare och ynkligare än man först tror. Till slut litar man inte på någon. Samtidigt finns det karaktärer med ett äkta inre som överraskar vilket jag gillar.

Miljöbeskrivningarna i Hitra är fängslande, och jag googlar mer än en gång på Hitra och tittar på både google maps och bilder från den fantastiska ön. Det vore inte helt fel att besöka Hitra någon gång! Mysteriet i Hitra är väl uppbyggt, och jag gissar inte slutet alls. Inte heller twisten som kommer på slutet. Kanske man hade haft en chans att förutse den? Fanns det ledtrådar?

Jag är inte säker på om det kommer fler böcker i den här serien, men jag vill definitivt läsa mer av Samuel Bjørk, som är en pseudonym för Frode Sander Øien.

Bloggat om boken har Tine sin blogg, Artemisias verden och Krimlitteratur (Geir Tangen)

Betyg: 4+

Profile Image for Geir Tangen.
Author 14 books151 followers
June 24, 2023
Jeg blir alltid litt skeptisk når en kriminalroman skrytes opp i skyene av alt og alle. Jeg tror jeg har lest et titalls anmeldelser, og alle sier det samme. Helstøpt, veldreid, strøken krim. Slowcrime, men skrevet med en litterær penn som gir både karakterer og miljø den dybden som kreves av denne subsjangeren. Derfor er den en lettelse å kunne si at jeg mer enn gjerne skriver under på oppropet. «Hitra» er kanskje den dølleste krimtittelen og det kjipeste omslaget i 2023, men er utvilsomt den beste norske krimromanen jeg har lest (så langt) i år.

Hvorfor? Jo, her kunne jeg skrevet mye, men jeg skal nøye meg med tre sentrale punkter.

1. Snartness
Å klekke ut et krimplott som får leseren til å gruble seg grønn uten å være i nærheten av å løse den. Engasjerende, irriterende og altoppslukende underveis. Helt opplagt når løsningen først avsløres på siste side. Det er det absolutt vanskeligste å få til i dette faget. Nå snakker jeg ikke om drapet på ungjenta Jessica, det skjønner vi omtrent det meste av underveis, men den tre år gamle gåten om lille Johannes som forsvant, den er så lekkert plottet og løst. Imponerende krimhåndverk!

2. Den litterære fortellerstemmen
Som sagt en nødvendighet i slike «slowcrimes». Det skal være plass til mange særegne karakterer, mye fargerik og levende lokalkoloritt, mystikk, skjulte hemmeligheter og skildringer som tar pusten fra deg. Alt dette har «Hitra». Dette er som å lese en norsk versjon av Anders de la Mottes bøker i årstidskvartetten, og et større kompliment får ingen av meg.

3. Kontrastfulle og troverdige karakterer
Enda en gang en nødvendighet dersom slike romaner skal fungere. Karakterene må ha flere sider, og det må for all del ikke være påklistret og konstruert. Leder av menighetsrådet, Dorothea er ett eksempel på dette. Dypt kristen, men med en fri sjel, et stort hjerte og smittende humor. Rikmannssønnen Alexander et annet. Selvsagt bortskjemt og privilegert, men med ektefølt empati, en varm inderlighet, respekt og ærlighet vi sjelden ser slike karakterer bli tegnet med i krimbøker. Og da har jeg ikke en gang nevnt Mia Krüger …

Dette er en opplagt kandidat til Rivertonprisen 2023, og kanskje har vi for første gang på 10 år en reell sjanse til å ta hjem Glassnøkkelen også? Merk mine ord.
Profile Image for Paula Van Mourik.
63 reviews2 followers
June 14, 2023
De zomer nadert zijn einde wanneer op een zonnige warme ochtend Mia wordt benaderd door het jonge meisje Sofia. Zij voelt zich schuldig aan de verdwijning van haar vriendje Jonathan, nu drie jaar geleden, en vraagt Mia om hulp. Kort hierna wordt een tienermeisje vermoord aangetroffen in de kajuit van een boot. Holger Munch en zijn team bijten zich vast in deze zaak, ondersteunt door de plaatselijke politie. Al gauw blijkt dat de kleine Noorse gemeenschap waartoe Jonathan en Sofia behoren vele geheimen kent. Maar de tijd dringt en Munch en Mia beseffen maar al te goed dat de hoe langer het duurt des te kleiner de kans dat ze de moordenaar zullen vinden.

Om één of andere reden zijn Scandinavische thrillers nooit mijn ding geweest en is ‘De terugkeer van Mia’ eigenlijk een van de eerste boeken die ik lees in dit genre. Een beetje kil en afstandelijk leken de boeken mij. Maar na het lezen van het eerste hoofdstuk van ‘De terugkeer van Mia’ moest ik mijn idee over Scandivische thrillers bij stellen. Het eerste personage dat de revue passeert in dit boek, de weduwe Dorothea, kwam op mij over als een tevreden vrouw met een warme persoonlijkheid. Toen in het tweede hoofdstuk het eiland en het huis van Mia werd omschreven was ik om. Tot de laatste pagina heeft dit boek mij in zijn greep gehouden.

Het verhaal verwijst wel met enige regelmaat naar de voorgaande boeken waarin Holger en Mia ook voorkomen, maar desondanks is ‘De terugkeer van Mia’ heel goed als stand alone te lezen.

Wat ik altijd fijn vind van een boek zijn korte hoofdstukken en afwisselde personages. Nou, met dit boek kom ik goed aan mijn trekken!

Enig minpuntje vind ik de verhaallijn over de verdwijning van Jonathan. Die vond ik niet sterk. Maar los hiervan heb ik mij prima vermaakt met deze Scandinavische thriller en zullen er nog vast meer volgen!
Profile Image for Bokkjellden.
315 reviews24 followers
April 19, 2023
I år var det Samuel Bjørk og Ivar Nergaard som stod for årets påskekrim. Nergaard har etter hvert blitt en av mine favorittinnlesere, han er veldig behagelig å høre på.

Hitra, den store øya på kysten av Trøndelag. Jeg vet ikke helt om det er slik i virkeligheten, men i Bjørks «versjon» av Hitra (.......)

Resten av omtalen finner du på bokkjellden.com
Profile Image for Liekie.
10 reviews
November 21, 2023
Mia Kruger is terug! ✨
Dat was zeker fijn om te lezen, haar verhaallijn was wederom pakkend.
Ik vond dit boek, zoals alle andere boeken van deze auteur boeiend en zijn schrijfstijl is prettig om te lezen.
Wel was de ontknoping van het verhaal vrij snel en beknopt vormgegeven. Dat vond ik jammer na de mooi spanningsopbouw die het boek zeker wel had! Vandaar 4 sterren en geen 5!
Profile Image for Kirsten.
16 reviews
June 15, 2023
Deel 5 in de Munch en Krüger reeks alweer. Een fijn boek dat makkelijk wegleest door de korte zinnen en hoofdstukken. De vele personages maken dat je denkt op een juist spoor te zitten en het toch ineens anders blijkt tw zijn. Het einde kwam wat uit de lucht vallen, al had ik wel het idee dat binnen een bepaalde verhaallijn de climax zou zitten. Er is in ieder geval genoeg ruimte voor een vervolg en daar ben ik benieuwd naar.
8 reviews1 follower
October 3, 2024
Tja idk Ja het is een thriller en de uiteindelijke dader moet dan natuurlijk niet te voor de hand liggend zijn maar je kan ook overdrijven... Vond dit wel erg zwakjes eigenlijk. Maar desalniettemin prima boek
Profile Image for Veronica.
43 reviews5 followers
April 8, 2023