Willemijn jufwillemijnopallstars's Reviews > Ten Strijde

Clear rating

by
75503927
's review

it was amazing
bookshelves: 2019

De Eindeling deel 1 vond ik een groot avontuur. Ik leefde helemaal mee met Byx. Ik hoopte dat deel 2 nog beter was. En dat was het grotendeels! De spanning wordt goed opgebouwd, halverwege denk je dat Byx haar doel al heeft bereikt, maar dat blijkt niet helemaal zo te zijn. Daardoor weet je eigenlijk niet wat het verhaal verder gaat brengen. De eerste helft is vrij voorspelbaar, maar daarna niet meer.

Op de achterkant schrijft Billy Bones altijd drie woorden die het verhaal omschrijven. Deze keer zijn dat de woorden: avontuur, spanning en verslavend. Hier ben ik het zeker mee eens! Ik zou nog een vierde woord willen toevoegen: vriendschap. Vriendschap is namelijk een groot thema in deze serie. Kan je vrienden worden met iedereen? Zijn ze te vertrouwen?

Ten Strijde is weer een avontuur voor Byx, met vreugde, tegenslag en verrassingen. Byx groeit van onzekere pup uit tot een zelfverzekerde dariene. En niet alleen door wat ze doet, maar ook met wie ze alles onderneemt. Op een bepaald moment in het boek had ik wel meer vreugde verwacht, maar het bleef een beetje koeltjes. Verder vond ik dit weer een geweldig avontuur! Alle avonturenverhalenlezers zouden deze serie moeten lezen!

Op een voorkant staat een sticker met de tekst “VOOR STOERE LEZERS getipt door fans van De Grijze Jager”. Ik heb van Grijze Jager ooit een boek gelezen, maar was daar zelf nooit op gekomen om mee te vergelijken. Die boeken zijn volgens mij ook heel avontuurlijk, dus dat zal wel goed zitten 😉 Ik denk dat mensen die van Bravelands houden, deze Eindeling serie ook kunnen waarderen.
6 likes · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Ten Strijde.
Sign In »